Artykuł

Dropshipping – co to? Na czym polega taki model biznesowy?

Kuba Buśkiewicz

Kuba Buśkiewicz

Współzałożyciel, Bestool

Czym jest dropshipping?

Według najprostszej definicji dropshipping to model biznesowy, który polega na częściowym oddelegowaniu zadań związanych z obsługą klientów Twojego sklepu. W takim podejściu Twoja firma odpowiada za promocję oraz sprzedaż towarów, jednak ich pakowanie, wysyłka, zwroty itp. to zadania należące do hurtowni, dystrybutora lub samego producenta. Zakupione przez Twoich klientów towary nie “przechodzą” przez Twój magazyn, a zamiast tego - trafiają bezpośrednio do klientów.

Taka charakterystyka dropshippingu sprawia, że jest to model, który charakteryzuje:

  • Niski próg wejścia - nie musisz płacić za towar i trzymać go “na stanie”, aby swobodnie oferować go swoim klientom.
  • Oszczędność czasu i pieniędzy - nie ponosisz kosztów związanych z zarządzaniem magazynami, pakowaniem oraz wysyłką.
  • Brak (lub bardzo niski poziom) inwestycji - płacisz wyłącznie za produkty, które zostały faktycznie zamówione przez Twoich klientów.

Jak to działa? Zasady modelu dropshippingowego krok po kroku.

Aby jeszcze lepiej Ci to zobrazować - pozwól, że posłużymy się praktycznym przykładem. Mianowicie, tradycyjny model sprzedaży, który prawdopodobnie praktykujesz w tym momencie, przedstawia się następująco. Prowadzisz sklep stacjonarny, w którym musisz utrzymywać odpowiednie stany magazynowe, aby łatwo zapewniać swoim klientom dostęp do narzędzi oraz innych produktów.

  1. Klient przychodzi do Ciebie.
  2. Wybiera, a następnie płaci za towar.
  3. Ty przyjmujesz jego zamówienie, a następnie wydajesz (lub wysyłasz) mu zakupiony produkt.

Gdy czegoś zaczyna brakować - kontaktujesz się z hurtownią bądź producentem, aby szybko uzupełnić niedobory. Taki model jest z pewnością wygodny, ale wymaga od Ciebie utrzymywania zapasów, co oznacza mrożenie znacznej części kapitału, a dodatkowo - ponoszenia sporych kosztów związanych z magazynowaniem i zarządzaniem asortymentem. Dodatkowo, zarówno środki finansowe, jak i powierzchnia magazynowa ograniczają Twoją elastyczność, przez co nie możesz oferować tyle produktów, ilu chcesz.

Jak to wygląda w przypadku sprzedaży dropshippingowej?

Z kolei model sprzedaży przy użyciu dropshippingu znacznie rozszerza Twoje możliwości biznesowe.

  1. Klient przychodzi do Ciebie.
  2. Wybiera, a następnie płaci za towar.
  3. Ty przyjmujesz jego zamówienie, a następnie przekazujesz je do wybranego dostawcy, który odpowiada za całą logistykę. Dzięki niemu możesz sprzedawać swoje produkty – nawet wówczas, gdy nie masz ich na stanie.

Dlaczego warto zainteresować się dropshippingiem? Zalety takiego modelu sprzedaży.

Sprzedaż produktów za pomocą dropshippingu daje wiele, bardzo wymiernych korzyści, które są związane zarówno z optymalizacją pracy Twojej firmy, możliwością rozwoju oraz skalowania biznesu, jak i poprawą konkretnych wskaźników finansowych. Do największych plusów możemy zaliczyć m.in. to, że:

Po pierwsze – oszczędzasz miejsce, czas i pieniądze. Nie musisz utrzymywać stanów magazynowych (co wiąże się z ponoszeniem kosztów zakupu i zabezpieczania towaru) oraz mrozić swojego kapitału.

Po drugie – nie przejmujesz się logistyką. W modelu dropshippingowym wszelkie obowiązki związane z kompletowaniem i pakowaniem zamówień, ich dostawami, a nawet przyjmowaniem ewentualnych reklamacji - spoczywają na wybranym dostawcy lub hurtowni (czyli w przypadku współpracy z platformą Bestool - po prostu na nas). Wystarczy, że zajmiesz się promocją i sprzedażą.

Po trzecie – zwiększasz swój asortyment, a wraz z nim - możliwości biznesowe. Dropshipping sprawia, że działalność, która dotychczas była dla Ciebie nieopłacalna, staje się rentowna i przynosi Twojej firmie konkretne korzyści finansowe. Wyobraź sobie, że nie masz żadnych ograniczeń związanych z wielkością i różnorodnością produktów, a co za tym idzie - możesz sprzedawać praktycznie wszystko, czego potrzebują Twoi klienci. W dodatku bez minimum logistycznego, czyli nawet od 1 sztuki.

Jakie są wady dropshippingu?

Jeden z największych minusów tego rodzaju działalności stanowi fakt, że wielu sprzedawców oferuje dokładnie ten sam towar. Co za tym idzie - konkurencja na rynku znacznie rośnie. Kolejne wyzwania to np. problemy ze skomplikowanymi integracjami, czy wreszcie – ubogi asortyment o niskiej jakości.

Na szczęście w Bestool podchodzimy do dropshippingu w zupełnie inny sposób.

  • Nie zależy nam na wewnętrznej konkurencji i “walce ceną”. Dlatego każdy partner, który chce do nas dołączyć, jest dokładnie weryfikowany.
  • Chcemy, aby sprzedaż była prosta i wymagała jak najmniejszego zaangażowania. Dlatego nasza platforma posiada wiele integracji z najpopularniejszymi systemami, które można wykonać w kilku prostych krokach.
  • Najważniejsza jest dla nas oferta. Dlatego w naszej bazie znajdują się tylko renomowani producenci i dystrybutorzy, którzy są w stanie zagwarantować wysoki poziom obsługi, odpowiednią podaż, a przede wszystkim - wysoką jakość produktów.

Jak zacząć dropshipping (nawet gdy startujesz od zera)?

Na początek wystarczy Ci odrobina chęci oraz wolnego czasu. Jeśli do tej pory Twoim jedynym modelem biznesowym była sprzedaż stacjonarna - możesz zacząć od dodatkowej sprzedaży na Allegro. A gdy uznasz, że takie rozwiązanie jest dla Ciebie opłacalne - dopiero wówczas podejmiesz decyzję o większych inwestycjach i uruchomieniu swojego własnego sklepu internetowego. Jeśli chcesz sprawdzić to rozwiązanie razem z nami - postępuj zgodnie z poniższymi krokami.

Jak to działa?

Zobacz, jak zostać naszym partnerem w 3 prostych krokach.

1

REJESTRACJA

Wypełnij krótką ankietę rejestracyjną, którą znajdziesz tutaj.

2

DECYZJA

Maksymalnie w ciągu 2 dni otrzymasz od nas odpowiedź wraz z dalszymi instrukcjami.

3

SPRZEDAŻ

Zacznij korzystać z platformy i regularnie podnoś wyniki sprzedażowe swojej firmy.

Co to jest i na czym polega dropshipping? Podsumowanie.

Dropshipping stanowi doskonałą opcję dla właścicieli sklepów stacjonarnych, którzy chcą sprawdzić nowe możliwości rozwoju, jednocześnie nie ponoszą zbyt dużego ryzyka - zarówno finansowego, jak i operacyjnego. Jeśli ten artykuł okazał się dla Ciebie interesujący na tyle, że chcesz sprawdzić się w takim modelu współpracy - zapraszamy do kontaktu. Nasi konsultanci zapoznają się z Twoimi potrzebami i możliwościami, aby na tej podstawie przedstawić dostępne warianty współpracy. A może już wiesz, że chcesz spróbować swoich sił w tego rodzaju biznesie? Jeśli tak - koniecznie zapoznaj się z naszym artykułem, w którym znajdziesz odpowiedź na pytanie: Jak wybrać hurtownię dropshippingową?

Może Cię zainteresować również

Dołącz do odbiorców naszego newslettera

Zostaw swój adres e-mail i zapisz się na nasz darmowy newsletter. Otrzymasz od nas paczkę wiedzy, która pozwoli Ci rozwijać Twój biznes i zarabiać jeszcze więcej.

Dbamy o ochronę Twoich danych. Przeczytaj naszą Politykę prywatności. Klikając "Zapisz się" wyrażam zgodę na Politykę Prywatności oraz chcę otrzymywać informacje marketingowe od Bestool. Wiem, że w każdej chwili mogę zrezygnować z subskrypcji.