REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
b2b


W tej części regulaminu wyjaśniamy najważniejsze definicje, których używamy w Regulaminie.

  1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

    1.1. Sklep Internetowy jest dostępny pod adresem internetowym: www.bestool.pl (dalej: Sklep Internetowy/Serwis) oraz jego rozwinięciami.
    1.2.Właścicielem Sklepu Internetowego jest BESTOOL Sp. z o.o. ul. Jana Zamoyskiego 24, 30-523 Kraków, KRS: 0001005910, NIP: 6793254654, REGON: 52383830400000, (dalej: Właściciel/Sprzedawca). Właściciel odpowiada na wszelki prośby, żądania i roszczenia poprzez adres mailowy: kontakt@bestool.pl, telefon: +48 572 300 848 (dostępny w godzinach 8:00-16:00) oraz adres korespondencyjny wskazany w zdaniu powyżej.
    1.3.Klientem w rozumieniu niniejszego Regulaminu jest wyłącznie przedsiębiorca, tj. osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej oraz osoba fizyczna prowadzącą działalność́ gospodarczą na podstawie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, prowadzącą we własnym imieniu działalność́ gospodarczą lub zawodową (dalej: Klient). Regulamin nie ma zastosowania do umów zawieranych z konsumentami, tj. osobami fizycznymi dokonującymi z Właścicielem czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z ich działalnością̨ gospodarczą lub zawodową.
    1.4.Właściciel w ramach Sklepu Internetowego nie zawiera umów sprzedaży z Konsumentami.
    1.5.Niniejszy Regulamin jest skierowany do Klientów niebędących Konsumentami w znaczeniu określonym w polskim kodeksie cywilnym.
    1.6.Akceptacja niniejszego Regulaminu jest dobrowolna, lecz konieczna w celu zawierania umów sprzedaży za pośrednictwem Serwisu.
    1.7.Regulamin jest nieodpłatnie udostępniony przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym w sposób umożliwiający Klientom zapoznanie się z jego treścią i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku zewnętrznym, np. pobrania w formie PDF.
    1.8.Informacje prezentowane w Sklepie Internetowym stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego, kierowane przez Sprzedawcę do Klientów, a nie ofertę w myśl przepisów Kodeksu cywilnego.
    1.9. DEFINICJE. Ilekroć w dalszej części Regulaminu użyto niżej wymienionych zwrotów pisanych wielką literą, należy je rozumieć w podanym niżej znaczeniu, chyba że z kontekstu ich użycia wyraźnie wynika co innego:

  1. BOK – Biuro Obsługi Klienta Sprzedawcy, które udziela Klientom informacji w zakresie prowadzonej przez Sklep Internetowy działalności, w szczególności na temat Produktów, działalności Sklepu Internetowego, Regulaminu, w dni robocze, w godzinach wskazanych w Sklepie Internetowym, pod wskazanymi tam numerami telefonu i adresem e-mail.

  2. CENA – określona w złotych polskich lub innej walucie kwota wynagrodzenia brutto (uwzględniająca podatek VAT) należna Sprzedawcy tytułem przeniesienia własności Produktu na Klienta zgodnie z Umową Sprzedaży. Cena nie zawiera kosztów dostawy,

  3. KONTO KLIENTA – Usługa Elektroniczna; oznaczona indywidualną nazwą (Loginem) i Hasłem podanym przez Klienta zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, pozwalający na składanie Zamówień oraz korzystanie przez Klienta z dodatkowych funkcjonalności/usług. Konto Klienta zostaje utworzone po dokonaniu skutecznej rejestracji według zasad opisanych w Regulaminie. Klient uzyskuje dostęp do Konta za pomocą Loginu i Hasła. Konto umożliwia zapisywanie i przechowywanie informacji o danych adresowych Klienta do wysyłki Produktów, dostęp do historii Zamówień oraz innych usług udostępnianych przez Sprzedawcę.

  4. KOSZYK – usługa udostępniana zalogowanemu Klientowi, który korzysta ze Sklepu Internetowego, polegająca na umożliwieniu mu łatwego złożenia Zamówienia jednego lub kilku Produktów, wyświetlenia podsumowania Ceny poszczególnych Produktów i wszystkich Produktów łącznie (w tym ew. kosztów wysyłki), przesłania Klientowi wiadomości o produktach pozostających w Koszyku lub nieudanej transakcji (mail transakcyjny). Koszyk gromadzi składane przez Klienta oferty zawarcia Umowy Sprzedaży, tj. w ramach jednego Zamówienia można złożyć więcej niż jedną ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży.

  5. LOGIN – nazwa użytkownika Klienta, którą jest adres e-mail Klienta podany w ramach Sklepu Internetowego podczas tworzenia Konta.

  6. NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Klientom otrzymywanie od Sprzedawcy cyklicznych informacji w szczególności o Produktach, Sklepie Internetowym, na podany przez Klienta adres e-mail, za wyraźną zgodą Klienta.

  7. PRODUKT – dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą, za zapłatą Ceny.

  8. PRZEDSIĘBIORCA – KONSUMENT - Klient, który jest osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej.

  9. REGULAMIN – niniejszy dokument określający zasady zawierania Umów Sprzedaży oraz zasady świadczenia i korzystania z usług udostępnianych przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu na rzecz Klientów. Regulamin określa prawa i obowiązki Klienta i Sprzedawcy. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

  10. TREŚĆ/TREŚCI – elementy tekstowe, graficzne lub multimedialne (np. informacje o Produktach, zdjęcia Produktów, filmy promocyjne, opisy, komentarze) w tym utwory w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz wizerunki osób fizycznych, jakie są zamieszczane i rozpowszechniane w ramach Sklepu Internetowego przez odpowiednio Sprzedawcę, kontrahentów Sprzedawcy, Klienta albo inną osobę korzystającą ze Sklepu Internetowego.

  11. UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, dotycząca sprzedaży przez Sprzedawcę na rzecz Klienta Produktu za zapłatą Ceny powiększonej o ew. opłaty dodatkowe, w tym koszty wysyłki, której warunki określa w szczególności niniejszy Regulamin. Umowa Sprzedaży jest zawierana pomiędzy Klientem a Sprzedawcą z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, po akceptacji Zamówienia przez Sprzedawcę na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie. Umowa Sprzedaży określa w szczególności Produkt, jego główne cechy, Cenę, koszty wysyłki oraz inne istotne warunki. Każdy Produkt jest przedmiotem odrębnej Umowy Sprzedaży. Sprzedawca w ramach funkcjonalności Sklepu Internetowego z obiektywnych (rzeczowo uzasadnionych) przyczyn może zastrzec zawarcie wyłącznie jednej Umowy dla kilku Produktów z uwagi na bezpośredni związek pomiędzy Produktami – np. Zestawu Promocyjnego, według treści Regulaminu Akcji Promocyjnej.

  12. USŁUGA ELEKTRONICZNA – świadczenie usług drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Sklepu Internetowego, zgodnie z Umową o Świadczenie Usług. W zakresie, w jakim usługi są świadczone przez podmioty współpracujące ze Sprzedawcą, odpowiednie postanowienia dotyczące zasad korzystania z tych usług znajdują się w regulaminach dotyczących świadczenia usług przez te podmioty.

  13. ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta wyrażające bezpośrednią wolę zawarcia Umowy Sprzedaży na odległość składane z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, określające Produkt, co do którego Klient składa ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży oraz dane Klienta konieczne dla ewentualnego zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży. Zamówienie każdego Produktu będzie traktowane jako niezależna oferta Klienta zawarcia Umowy Sprzedaży (ułatwienie techniczne).

  14. BAZY DANYCH – pliki xml udostępniane zalogowanym Klientom na podstawie odrębnej umowy zawartej w formie tradycyjnej zawierające dane Produktów dostępnych w ramach Sklepu Internetowego, takie jak na przykład: nazwa produktu, opis produktu, numer SKU/EAN, atrybuty, sugerowana cena sprzedaży, parametry logistyczne, kategorie, nazwy plików zdjęć lub pliki ZIP zawierające zdjęcia Produktów.

  15. INTEGRACJA Z BESTOOL – usługa informatyczna dostępna wyłącznie dla Klientów Sklepu Internetowego, którzy złożyli wniosek do Sprzedawcy na adres mailowy Sprzedawcy o umożliwienie integracji, i który to wniosek został zaakceptowany przez Sprzedawcę. Usługa umożliwia integrację bazy danych Sprzedawcy z platformą sprzedażową Klienta w określonym pomiędzy Stronami zakresie na etapie rozpatrywania wniosku lub bezpośrednio po jego akceptacji.

  1. ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO

    W zasadach korzystania z naszego sklepu wyjaśniamy, jakie minimalne wymagania techniczne musisz spełnić, żeby bez problemów korzystać z naszego sklepu. Nie martw się, nie ma ich dużo.

    2.1.Korzystanie ze Sklepu Internetowego może odbywać się wyłącznie na zasadach i w zakresie wskazanym w Regulaminie.
    2.2.Korzystanie ze Sklepu Internetowego wymaga spełnienia przez urządzenie końcowe i system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, odpowiednich wymagań technicznych. Minimalne wymagania techniczne urządzenia Klienta umożliwiające pełne i poprawne korzystanie ze Sklepu Internetowego:

  1. urządzenie z dostępem do sieci Internet;

  2. najnowsza wersja przeglądarki internetowej.

    1. Sprzedawca oświadcza, iż dokłada wszelkich starań, aby zapewnić Klientom stały dostęp do Sklepu Internetowego i świadczonych Usług. Jednakże Sprzedawca nie udziela gwarancji, że korzystanie ze Sklepu Internetowego będzie przebiegało bez błędów i przerw technicznych. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zawieszenia lub ograniczenia dostępu do Sklepu Internetowego w dowolnym terminie, bez konieczności uprzedniego informowania o tym Klientów.

    2. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zawartość i treści innych serwisów oraz portali, do których może zostać przekierowany Klient, korzystając z linków umieszczonych w Sklepie Internetowym.

  1. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM

    W części trzeciej wskazujemy jakie usługi elektronicznym są dostępne w naszym sklepie. Usługa elektroniczna to np. koszyk, czy newsletter. Wyjaśniamy jak złożyć reklamacje na usługi elektroniczne.

    3.1.Sprzedawca świadczy za pośrednictwem Sklepu Internetowego nieodpłatnie następujące Usługi Elektroniczne na rzecz Klientów:

  1. Konto Klienta, w przypadku jego rejestracji;

  2. umożliwianie Klientom składania Zamówień, zawierania Umów Sprzedaży, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie;

  3. prezentowanie Klientom dopasowanych do ich zainteresowań treści reklamowych;

  4. umożliwienie Klientom korzystania z usług Koszyka;

  5. umożliwienie korzystania z usługi ofertowania;

  6. umożliwienie tworzenia katalogów produktów w ramach własnej strony internetowej za pośrednictwem Konta Klienta;

  7. umożliwienie przeglądania Treści umieszczonych w ramach Sklepu, w tym treści o charakterze marketingowym;

  8. pobierania danych produktowych oraz plików zdjęciowych produktów.
    8.2.Sprzedawca dodatkowo, na rzecz Klientów którzy utworzyli Konto, świadczy nieodpłatnie za pośrednictwem Sklepu Internetowego następujące usługi:

  1. podtrzymywanie sesji Klienta po zalogowaniu się przez niego do Konta (za pomocą przeglądarki);

  2. przechowywanie i udostępnianie Klientowi za pośrednictwem Konta historii Zamówień;

  3. przeglądania dokumentów księgowych oraz nie księgowych;

  4. umożliwienie zmiany danych Klienta w Koncie.

    1. Korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie kolejnych kroków przez Klienta:

  1. Wypełnieniu formularza rejestracji poprzez wskazanie adresu mailowego, numeru NIP , hasła, danych sklepu internetowego klienta lub sklepu stacjonarnego klienta lub nazwy konta za pośrednictwem, którego prowadzi sprzedaż na platformach typu marketplace oraz wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, zaakceptowaniu postanowień niniejszego Regulaminu;

  2. Wypełnieniu ankiety, co do charakteru prowadzonej przez Klienta działalności sprzedażowej;

  3. Potwierdzeniu adresu mailowego;

  4. Weryfikacji zgłoszenia przez Właściciela, polegającej na ręcznej aktywacji Konta Klienta, która nastąpi po zweryfikowaniu podanych danych przez Sprzedawcę. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do niezarejestrowania Konta Klienta bez wskazywania powodów;

  5. Jeśli w wyniku weryfikacji, o której mowa w literze d Właściciel aktywuje Konto Klienta to BOK prześlę Klientowi wiadomość mailową informującym o skutecznym założeniu Konta Klienta.

    1. Założenie Konta klienta możliwe jest również za pośrednictwem linku dostarczonego przez BOK Sklepu bezpośrednio na skrzynkę mailową Klienta. Dotyczy to jedynie tych Klientów, którzy wcześniej rozpoczęli współpracę ze Sprzedawcą i wyrazili na to stosowną zgodę.

    2. Umowa o Świadczenie Usług zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta potwierdzenia rejestracji Konta Klienta, wysłanego przez Sprzedawcę na adres email podany przez Klienta w toku rejestracji. Konto świadczone jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub też pisemnie na adres Sprzedawcy. Założenie Konta jest wymagane aby złożyć Zamówienie w Sklepie Internetowym.

    3. Sprzedawca może wypowiedzieć Umowę o Świadczenie Usług w postaci Konta Klienta ze skutkiem natychmiastowym, jeśli:

  1. Klient posiada zaległości względem Sprzedawcy z tytułu nieopłacenia jakiejkolwiek faktury VAT i pomimo otrzymania wezwania do zapłaty nadal nie uregulował kwot wskazanych w wezwaniu do zapłaty;

  2. Klient nie korzysta z Konta Klienta przez okres dłuższy niż 03 miesięcy,

  3. Klient narusza jakiekolwiek postanowienia niniejszego Regulaminu.

    1. Wypowiedzenie, o którym mowa w pkt 3.6 może być złożone w dowolnej formie.

    2. Korzystanie z Koszyka rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu do Koszyka.

    3. Klient chcąc skorzystać z Koszyka musi się zalogować do Konta Klienta.

    4. Koszyk świadczony jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Klienta.

    5. Klient zobowiązany jest w szczególności do:

  1. podawania w udostępnionych w ramach Sklepu Internetowego formularzach wyłącznie prawdziwych, aktualnych i wszystkich koniecznych danych Klienta;

  2. niezwłocznego aktualizowania danych, w tym danych osobowych, podanych przez Klienta Sprzedawcy w związku z zawarciem Umowy o Świadczenie Usług lub Umowy Sprzedaży, w szczególności w zakresie w jakim jest to konieczne dla prawidłowego ich wykonania; Klient ma możliwość zmiany danych wprowadzonych podczas tworzenia Konta w każdym czasie korzystając z opcji dostępnych w ramach Konta Klienta;

  3. korzystania z usług i funkcjonalności udostępnianych przez Sprzedawcę w sposób niezakłócający funkcjonowania Sprzedawcy i Sklepu Internetowego;

  4. korzystania z usług i funkcjonalności udostępnianych przez Sprzedawcę w sposób zgodny z przepisami obowiązującego prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z przyjętymi w danym zakresie zwyczajami i zasadami współżycia społecznego;

  5. korzystania z usług i funkcjonalności udostępnianych przez Sprzedawcę w sposób nieuciążliwy dla pozostałych Klientów oraz dla Sprzedawcy;

  6. terminowej zapłaty Ceny i innych ustalonych przez Klienta i Sprzedawcę kosztów w pełnej wysokości;

  7. terminowego odbioru Produktów;

  8. weryfikacji przy przewoźniku (kurierze), że towar został dostarczony w całości, bez usterek. W przypadku zniszczenia towaru przez przewoźnika, należy spisać protokół szkody oraz poinformować o tym Sprzedawcę;

  9. niedostarczania i nieprzekazywania w ramach Sklepu jakichkolwiek Treści zabronionych, w szczególności Treści naruszających majątkowe prawa autorskie osób trzecich albo ich dobra osobiste;

  10. niepodejmowania działań takich jak:

  1. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY

    To bardzo ważna część, w której wyjaśniamy, w jaki sposób możesz nabyć produkty, czyli zawrzeć z nami umowę sprzedaży.

    4.1.Umowa Sprzedaży może zostać zawarta jedynie z Klientem posiadającym Konto Klienta.
    4.2.Główne cechy świadczenia z uwzględnieniem przedmiotu świadczenia (np. Ceny/kosztów dostawy) oraz sposobu porozumiewania się z Klientem są określone na stronie Produktu lub w inny właściwy dla danego Produktu sposób, w ramach Sklepu Internetowego.
    4.3.W ramach rozwoju dostępnych w Sklepie Internetowym Produktów lub usług oraz z uwagi na ich specyfikę, Sprzedawca może wprowadzić ograniczenia co do sposobów składania Zamówień na określone Produkty. W przypadku składania kilku Zamówień jednocześnie, z których wobec przynajmniej jednego zastosowanie znajduje ograniczenie, o którym mowa powyżej, może to wpłynąć na dostępność sposobów składania Zamówień również dla pozostałych z nich.
    4.4.Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia.
    4.5.Sprzedawca umożliwia Klientowi złożenie Zamówienia za pośrednictwem Sklepu Internetowego w następujący sposób, kolejno:

  1. Klient loguje się do swojego Konta Klienta;

  2. Klient dodaje wybrany/e Produkt/y do Koszyka po czym przechodzi do formularza zamówienia, który musi uzupełnić zgodnie z informacjami zawartymi w ścieżce zakupowej;

  3. Klient uzupełnia formularze udostępnione przez Sprzedawcę danymi niezbędnymi do złożenia Zamówienia.

  4. Klient przesyła Sprzedawcy Zamówienie (składa ofertę).

    1. Sprzedawca zastrzega sobie uprawnienie do zmiany w każdym czasie trybów składania Zamówień w Sklepie Internetowym, o czym będzie informować za pośrednictwem Sklepu Internetowego.

    2. Sprzedawca w odpowiedzi na Zamówienie niezwłocznie wysyła do Klienta automatyczną wiadomość na podany w tym celu przez Klienta adres e-mail z potwierdzeniem otrzymania Zamówienia.

    3. Po zweryfikowaniu Zamówienia, bez nieuzasadnionego opóźnienia, Sprzedawca wysyła do Klienta na podany adres e mail wiadomość z:

  1. potwierdzeniem przyjęcia jednej lub kilku poszczególnych ofert na Produkty, złożonych w ramach Zamówienia i potwierdzeniem zawarcia Umowy Sprzedaży (akceptacja Zamówienia w zakresie Produktów wskazanych w wiadomości); albo

  2. informacją o braku możliwości przyjęcia wszystkich ofert na Produkty, złożonych w ramach Zamówienia,

  3. informacją, o nieodebraniu przesyłki,

  4. informacją o nieuiszczeniu Ceny.

    1. Umowa Sprzedaży zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia ofert(y) tj. otrzymania przez Klienta wiadomości, o której mowa powyżej w zakresie wskazanych w niej Produktów.
      4.10.W przypadku braku możliwości przyjęcia wszystkich lub niektórych złożonych w ramach Zamówienia ofert, BOK skontaktuje się z Klientem w celu:

  1. poinformowania Klienta o braku możliwości przyjęcia wszystkich złożonych w ramach Zamówienia ofert zawarcia Umowy Sprzedaży; albo

  2. potwierdzenia przez Klienta woli realizacji Zamówienia w części, w jakiej Sprzedawca zgodził się przyjąć oferty zawarcia Umowy Sprzedaży.

    1. W przypadku braku możliwości przyjęcia ofert/y złożonych w ramach Zamówienia, Umowa Sprzedaży w zakresie wskazanych przez BOK Produktów nie zostaje zawarta, a Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni zwraca Klientowi uiszczone przez niego płatności, w zakresie w jakim Umowa Sprzedaży nie została zawarta.

    2. Niezależnie, Sprzedawca może informować Klienta o statusie Zamówienia, w szczególności wysyłając wiadomości na podany przez Klienta adres e-mail, SMS lub kontaktując się telefonicznie.

    3. Całkowita wartość Zamówienia obejmuje Cenę, koszty przesyłki oraz ew. inne koszty wybranych przez Klienta fakultatywnych płatnych usług. Sprzedawca może w wybranym przez siebie okresie określić próg minimalnej wartości Zamówienia, dla której przesyłka Produktów jest darmowa. O łącznej cenie wraz z podatkami Produktu będącego przedmiotem Zamówienia, a także o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
      2.14.Sprzedawca zastrzega sobie prawo własności produktu będącego przedmiotem Umowy Sprzedaży do momentu uiszczenia za ten produkt całkowitej Ceny zawierającej wszelkie podatki i koszty dodatkowe np. w postaci kosztów dostawy. Oznacza to, że Sprzedawca jest właścicielem Produktu do chwili pełnego zapłacenia należności za Produkt będący przedmiotem Umowy Sprzedaży oraz innych należności wynikających z Umowy sprzedaży.

  1. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT

    Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym w jaki sposób możesz zapłacić za produkty w naszym sklepie – wszystkie informacje znajdziesz w części piątej naszych zasad.

    5.1.Klient dokonuje zapłaty Ceny przelewem na numer rachunku bankowego Sprzedawcy wskazany w wiadomości mailowej zawierającej potwierdzenie przyjęcia Zamówienia w terminie określonym w wiadomości mailowej. W tytule przelewu należy wskazać numer zamówienia i przelać środki na numer konta wskazany przez Właściciela.

    1. Sprzedawca może udostępnić Klientowi w ramach Konta Klienta lub na wniosek Klienta skierowany pisemnie na adres Sprzedawcy lub mailowo skorzystanie z systemu płatności odroczonych polegającym na odroczeniu terminu zapłaty Ceny określonej w fakturze VAT na warunkach indywidualnie określonych przez Sprzedawcę. Wniosek Klienta, o którym mowa w niniejszym postanowieniu może zostać przez Sprzedawcę odrzucony bez wskazywania powodu. W takim przypadku Klient dokonuje zapłaty Ceny poprzez przelanie środków pieniężnych na rachunek bankowy Sprzedawcy wskazany w fakturze VAT w terminie wskazanym na fakturze VAT.

    2. Możliwe aktualne sposoby płatności określone są w Sklepie Internetowym, w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży. Dostępne sposoby płatności mogą zależeć od wybranego przez Klienta sposobu dostawy lub Produktu. Dostępne sposoby płatności mogą ulegać zmianie w przypadku składania kilku Zamówień jednocześnie, w szczególności z uwagi na Produkty nimi objęte.

    3. W przypadku nieotrzymania przez Sprzedawcę płatności Klienta, który wybrał płatność z góry BOK może skontaktować się z Klientem celem przypomnienia o płatności, w tym wysyłając wiadomość e-mail (mail transakcyjny). Nieuiszczenie płatności w ciągu 3 dni od złożenia Zamówienia, a następnie w dodatkowym 2 dniowym terminie spowoduje brak przyjęcia złożonej przez Klienta w rama

    4. ch Zamówienia oferty. Ceny sprzedaży przedstawione w walucie obcej mogą w ramach potrzeb zostać przeliczone na PLN według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego z dnia poprzedzającego dzień wystawienie faktury.

    5. Do faktury doliczany będzie koszt dostawy Produktów na zasadach określonych w Zamówieniu.

    6. Do cen Produktów doliczany będzie podatek VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami.

    7. Klient upoważnia Sprzedawcę do wystawiania faktur VAT bez podpisu osoby upoważnionej do ich odbierania w imieniu Klienta.

    8. Termin płatności uważa się̨ za zachowany z chwilą uznania rachunku Sprzedawcy kwotą należności wskazaną na fakturze najpóźniej w dniu jego upływu.

    9. W przypadku opóźnienia płatności Sprzedawca ma prawo naliczyć odsetki w maksymalnej wysokości za opóźnienie w zapłacie. Odsetki naliczane są̨ od dnia następującego po dniu, w którym upłynął termin płatności.

    10. W przypadku, gdy strony prowadzą stałą współpracę̨, a Klient przekroczy chociaż raz przyznany mu termin wydłużonej płatności, Sprzedawca ma prawo skrócić́ przyznany Klientowi termin płatności lub wymagać́ przedpłaty za Produkt/y objęte Zamówieniem.

    11. Właściciel jest uprawniony do wstrzymania realizacji jakiegokolwiek Zamówienia w przypadku istnienia jakichkolwiek zaległości w płatnościach przez Klienta względem Sprzedawcy do czasu uregulowania wszelkich zaległości w płatnościach przez Klienta. W takim przypadku Właściciel nie będzie ponosił jakiejkolwiek odpowiedzialności wobec Klienta za niewykonanie Umowy, a Klient zrzeka się̨ wszelkich roszczeń́ z tego tytułu.

  1. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY PRODUKTU

    Dostawa produktu to bardzo istotna część transakcji. Staramy się dostarczyć do Ciebie produkt najszybciej, jak jest to możliwe.

    6.1.Dostawa Produktu odbywa się za pośrednictwem operatora pocztowego w postaci Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej w postaci DPD, UPS, Inpost wybranej przez Klienta w trakcie składania zamówienia.
    6.2.Klient ma możliwość przesłania do Sprzedawcy własnej etykiety do wysyłki Zamówionych Produktów.
    6.3.Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Dostępne aktualnie koszty dostawy Produktu są wskazywane Klientowi w Sklepie Internetowym w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
    6.4.Dostępne sposoby dostawy mogą zależeć od wybranego przez Klienta sposobu płatności lub Produktu. Dostępne sposoby dostawy mogą ulegać zmianie w przypadku składania kilku Zamówień jednocześnie, w szczególności z uwagi na Produkty nimi objęte.
    6.5.Na łączny termin oczekiwania na otrzymanie przez Klienta Produktu (termin dostawy) składa się czas przygotowania Zamówienia do wysyłki przez Sprzedawcę oraz czas doręczania Produktu przez przewoźnika. Każdorazowo nie dłużej niż 21 dni.
    6.6.W wyjątkowych sytuacjach termin wskazany w punkcie 6.5 może ulec wydłużeniu. W takim wypadku Sprzedawca poinformuje Klienta o konieczności dłuższego oczekiwania na Produkty.

  1. PRAWA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ

    W części dziesiątej wskazujemy jakie prawa własności intelektualnej chronimy na naszej stronie internetowej i jakich zasad musisz przestrzegać.

    1. Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, a w szczególności majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, a także do formularzy, dokumentów prawnych, logotypów, znaków towarowych, tekstu, grafiki, zdjęć, opisów i innych zamieszczonych przez Sprzedawcę treści należą do Sprzedawcy lub Sprzedawca posiada odrębny tytuł do korzystania z nich. Korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób zgodny z Regulaminem.

    2. Zabronione jest kopiowanie, powielanie, modyfikowanie, zwielokrotnianie czy rozpowszechnianie jakiejkolwiek części Sklepu Internetowego, Usługi lub jej elementów bez uprzedniej pisemnej zgody Sprzedawcy, poza przypadkami wyraźnie dozwolonymi przez przepisy obowiązującego prawa i niniejszego Regulaminu. Sprzedawca może podjąć kroki, w tym na drodze postępowania sądowego, w celu ochrony interesów własnych oraz Klientów Sklepu Internetowego.

    3. Prawa do używania, kopiowania i rozpowszechniania danych dostępnych w serwisie podlegają przepisom Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

    4. Sprzedawca z inicjatywy własnej lubna wniosek Klienta udziela sublicencji Klientom posiadającym Konto Klienta na używanie Baz Danych w liczbie do 3 000 produktów, w celu dalszej odsprzedaży Produktów nabytych przez Klienta w Sklepie Internetowym. Sublicencja jest udzielona na okres 3 lat z zastrzeżeniem, że Właściciel może w każdym czasie wypowiedzieć umowę sublicencji i wezwać Klienta do usunięcia Baz Danych.

    5. Sublicencja może być udzielona na używanie Bazy Danych w liczbie powyżej 3 000 produktów, jednak wymaga to zawarcia odrębnej umowy z Właścicielem.

    6. Wykorzystywanie innych danych Sklepu Internetowego w celach komercyjnych odbywać się może po uprzednim powiadomieniu o tym Sprzedawcy i uzyskaniu od niego pisemnej zgody.

  1. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

    1. Zasady ochrony danych osobowych określa dokument Polityka Prywatności.

    2. Zasady stosowania plików cookies na Stronie Internetowej określa dokument Polityka Cookies.

  1. REALIZACJA UMÓW SPRZEDAŻY I ODPOWIEDZIALNOŚĆ

    Jeśli robisz zakupy w naszym sklepie, a nie jesteś konsumentem – ta część regulaminu jest skierowana właśnie do Ciebie.

    9.1.Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na Klienta niebędącego Konsumentem korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
    9.2.Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta niebędącego Konsumentem zostaje wyłączona.
    9.3.Ani Sprzedawca ani jego pracownicy, upoważnieni przedstawiciele i pełnomocnicy nie ponoszą odpowiedzialności wobec Klienta, jego podwykonawców, pracowników, upoważnionych przedstawicieli i/lub pełnomocników za wszelkie szkody, w tym utratę zysków, chyba że szkoda została spowodowana przez nich umyślnie.
    9.4.W każdym przypadku ustalenia odpowiedzialności Sprzedawcy, jego pracowników, upoważnionych przedstawicieli i/lub pełnomocników, odpowiedzialność ta w stosunku do Klienta niebędącego Konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona - zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie - do wysokości zapłaconej Ceny oraz kosztów dostawy z tytułu ostatniej Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych.
    9.5.Klient jest zobowiązany odebrać́ Produkt/y, w terminie i miejscu wskazanym w potwierdzeniu Zamówienia.
    9.6.W przypadku, gdy dostarczony Klientowi Produkt, nie odpowiada specyfikacji Zamówienia, bądź́ zamówienie nie zostało w ogóle złożone albo złożone przez nieuprawnioną osobę, Klient zobowiązany jest odesłać́ Produkt/y do Właściciela w następnym dniu roboczym. Koszty dostawy ponoszone będą̨ przez Klienta.
    9.7.Klient ponosi pełną odpowiedzialność́ za sprawdzenie zgodności dostarczonych Produktów z dołączoną fakturą i Zamówieniem w momencie odbioru Produktów.
    9.8.Warunkiem dochodzenia ewentualnych roszczeń́ z tytułu braków, uszkodzenia przesyłki oraz niezgodności faktury VAT z Zamówieniem jest sporządzenie w momencie dostawy, protokołu reklamacyjnego z udziałem pracownika firmy kurierskiej lub odmowa przyjęcia dostawy oraz bezzwłoczne powiadomienie Dostawcy poprzez kontakt z BOK.

    1. Właściciel ma prawo nie uwzględnić́ reklamacji w zakresie roszczeń́ zgłoszonych po odbiorze przesyłki od firmy kurierskiej lub innego przewoźnika lub po odbiorze Produktu bezpośrednio w magazynie Sprzedawcy.
      9.10.Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody z tytułu błędów w dostawie lub jej opóźnień́ spowodowanych działaniem bądź́ zaniechaniem przewoźnika lub firmy kurierskiej.

      10.GWARANCJA

      10.1.Produkty oferowane w ramach Sklepu Internetowego mogą być objęte gwarancją Sprzedawcy lub producenta na zasadach określonych w karcie gwarancyjnej lub na zasadach określonych na kartach odrębnego dokumentu gwarancyjnego. Informacja o gwarancji jest każdorazowo załączona do Produktu.
      10.2.Jeśli z karty gwarancyjnej lub innego dokumentu dotyczącego gwarancji nie wynika moment rozpoczęcia okresu gwarancji uznać należy, że gwarancję należy liczyć od daty wystawienia dokumentu księgowego stanowiącego potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży i trwa ona przez 12 miesięcy.
      10.3.Gwarancja nigdy nie obejmuje:
      a) materiałów podlegających eksploatacji oraz podlegających naturalnym procesom starzenia jak np. folie, materiały czyszczące, taśmy samoprzylepne itp.
      b) uszkodzeń powstałych podczas transportu.
      10.4.Klient na skierowany w formie elektronicznej wniosek Sprzedawcy ma obowiązek dostarczenia Produktu reklamowanego na podstawie udzielonej gwarancji do Sprzedawcy oraz poniesienie kosztów z tym związanych. Obowiązkiem Klienta jest również sprecyzowanie w opisie swojego pisma skierowanego do Sprzedawcy wad stanowiących podstawę skorzystanie z uprawnień gwarancyjnych na zasadach określonych w karcie gwarancyjnej lub innym równoważnym dokumencie.
      10.5.Gwarancja traci ważność w sytuacjach określonych w karcie gwarancyjnej lub na kartach odrębnego dokumentu gwarancyjnego. Jeśli w karcie gwarancyjnej lub na kartach odrębnego dokumentu gwarancyjnego nie wskazano zasad utraty ważności gwarancji stwierdzić należy, że traci ona swoją ważność:
      a) w przypadku zaistnienia uszkodzeń powstałych z winy Klienta,
      b) w przypadku zaistnienia uszkodzeń technicznych lub mechanicznych wynikających ze zdarzeń losowych,
      c) w przypadku zaistnienia uszkodzeń wynikających z eksploatacji niezgodnej z przeznaczeniem i zaleceniami producenta dotyczącymi montażu, obsługi, konserwacji,
      d) w przypadku zaistnienia uszkodzeń powstałych na skutek niewłaściwego użytkowania,
      e) w przypadku wprowadzenia zmian uniemożliwiających identyfikację Produktu na przykład poprzez naruszenie numerów seryjnych, dat produkcji, itp.
      10.6.W przypadku uznania przez Sprzedawcę zgłoszonych roszczeń z tytułu gwarancji Sprzedawca może, według własnego wyboru, naprawić wadliwy Produktu lub wymienić wadliwy Produkt na nowy w przypadku, gdy naprawa jest niemożliwa lub wiąże się z niewspółmiernymi do efektu nakładami ze strony Sprzedawcy.
      10.7.Na rozpatrzenie i załatwienie roszczeń Klienta wysuniętych w związku z udzieloną gwarancją Sprzedawca ma 30 dni roboczych od daty otrzymania żądania jeśli jest właściwy do jej rozpatrzenia.
      10.8.Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu niezałatwienia sprawy zainicjowanej pismem dotyczącym roszczeń wynikających z gwarancji lub nieterminowego załatwienia sprawy zainicjowanej pismem dotyczącym roszczeń wynikających z gwarancji ograniczona jest w sposób określony w punkcie 9.4. Wyłączona jest odpowiedzialność Sprzedawcy za utracone korzyści w związku z niezałatwieniem lub nieterminowym załatwieniem sprawy zainicjowanej pismem wniesionym przez Klienta.
      10.9.Z tytułu udzielenia gwarancji, bez względu na jej rodzaj, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody wywołane wadliwym działaniem Produktu, w tym m.in. za straty materialne w majątku Klienta, utratę korzyści finansowych, utratę danych.
      10.10.Produkty wymienione na nowe podczas realizacji uprawnień Klienta z tytułu udzielonej gwarancji stanowią własność Sprzedawcy i nie podlegają zwrotowi do Klienta.

      11.INTEGRACJA Z BESTOOL

      11.1.Klienci posiadający Konto Klienta mogą skorzystać z usługi Integracji Bestool.
      11.2.Warunkiem skorzystania z usługi jest złożenie drogą mailową wniosku o wykonanie usługi integracji platformy e-commerce Klienta ze Sklep Internetowym.
      11.3.Sprzedawca rozpatruje wniosek Klienta o dokonanie integracji bez zbędnej zwłoki nie później niż w terminie 21 dni liczonych od dnia jego wpływu. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odrzucenia wniosku bez wskazywania powodu.
      11.4.W przypadku uwzględnienia wniosku Klienta, Strony wspólnie ustalają zakres integracji.
      11.5.Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Integracji z Bestool i za ewentualne za szkody z tym związane, spowodowane Siłą Wyższą.
      11.6.Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody, polegające na utracie przez Klienta korzyści, które Klient uzyskałby, gdyby szkody nie wyrządzono w zakresie wynikającym ze świadczenia usługi w postaci Integracji z Bestool.
      11.7.Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu szkód Klienta wynikających zarówno z niewykonania lub niewłaściwego wykonania przez Sprzedawcę zobowiązań wynikających ze świadczenia usługi Integracji z Bestool, jest wyłączona.
      11.8.Strony wyłączają obowiązywanie przepisów Kodeksu cywilnego w zakresie rękojmi za wady w zakresie realizacji usługi Integracji z Bestool.
      11.9.Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za czasowe przerwy w świadczeniu usługi Integracji z Bestool.
      11.10.Sprzedawca, jak i Klient mogą w każdym czasie wypowiedzieć świadczenie usługi Integracji z Bestool. Strony składają oświadczenie o wypowiedzeniu drogą mailową.

      12.POSTANOWIENIA KOŃCOWE

      12.1.Regulamin w wersji 2.0. wchodzi w życie z dniem 30 marca 2023 r.
      12.2.Regulamin jest dostępny w języku polskim.
      12.3.W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
      12.4.Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
      12.5.Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
      12.6.Treść niniejszego Regulaminu może ulec zmianie. Sprzedawca może dokonać zmiany Regulaminu w każdym czasie na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.